公牛巴特勒打破沉默,首度在個人Instagram上發表離開心情。 歐新社
分享


在公牛隊努力6年,3度入選明星賽的巴特勒(Jimmy Butler)昨天被交易到灰狼隊,他今天打破沉默,首度在個人Instagram上發表離開心情,他以一張穿著公牛球衣的背影照和所有球迷告白,留台中抽脂手術拉皮名醫推薦下「芝加哥,我愛你」的感性字句。

削骨醫師推薦Chicago, What can I say?! I truly struggle with the words because you've been so much more than just my home for the last 6 years, you've been my life! You've embraced me like a son and pushed me to get better every day, every season. I can honestly say that I have always been incredibly motivated to succeed; it's just the way I'm built. But I know I owe so much to the person I am now, and to the player that I've become, to you. You always pushed me to never give anything less than my absolute best night in, night out. That's what you expected. That's what you deserved. And, I hope you know that's what I dedicated my life to every time I walked into the facility or stepped on the floor of the United Center. Thank you to the entire Bulls organization and Reinsdorf Family for taking a chance on me in 2011 and for giving me the opportunity to play the sport I love for such a great franchise. I'll never forget the feeling I had when I was drafted and when I played my first minutes. It's an experience that I wouldn't have wanted with any other team and I'm so thankful to you for giving me that opportunity. Chicago, I love you. Thanks for embracing a kid from Tomball like one of your own. On to a new home and a new organization. Thankfully, with some familiar faces! PS... AND PROBABLY MOST IMPORTANT! THANK YOU TO EVERYBODY BEHIND THE ORGANIZATION THAT DO NOT GET THE SHINE THAT THEY DESERVE!! YALL ARE THE REAL ALL-STARS!! - Jimmy G. Buckets (@staceyking21 )

Jimmy Butler(@jimmybutler)分享的貼文 於 張貼



「芝加哥,我該說什麼呢?」巴特勒開頭就坦言,寫下這篇道別文的心情非常掙扎,因為這6年來,芝加哥就像自己的家鄉,每位接觸的人都曾是自己生命一份子,讓他成長茁壯,有持續進步的動力,「感謝整個公牛球團和藍斯道夫(Reinsdorf)家族,讓我2011年有機會投入這項我熱愛的運動,我永遠不會忘記選秀會中選,還有第一次上場的感覺。」

巴特勒末段也特別和球迷致謝,並感謝整座城市的支持,削骨風險讓他有「家的感覺」;最後他特別強調,感謝幕後的工作者,儘管這些工作人員得到的關注不多,卻都是真正的明星成員。

之後受訪,他坦言被交易感覺並不好受,名字曾和騎士隊、塞爾蒂克隊連結的他說:「很多人告訴我可能發生什麼事,但我不想將注意力放在這。」他提到,沒有怨懟任何人,「我只是不喜歡事情處理的方式,但沒關係。」他強調自己仍會做好本拉皮費用分,努力為球隊贏下比賽。

27歲的巴特勒上季不論平均得分23.3分、6籃板和5.3助攻都寫下生涯最佳,如今將和昨天公牛在第16順位選上的新人佩頓(Justin Patton)前往明尼蘇達,公牛則是換來「灌籃王」拉文(Zach LaVine)、鄧恩(Kris Dunn)及選秀會上第7順位被選上的馬卡南(Lauri Markkanen)。

轉戰灰狼,巴特勒將和前教頭錫柏杜(Tom Thibodeau)再度合作;錫柏杜曾在公牛執掌兵符5季,2015年被炒魷魚後在去年成為灰狼總教練。

巴特勒表示,期待和錫柏杜聚首,「我說過很多次我有多喜歡他、尊敬他的作為,在我的菜鳥年,他為我做了很多,能和這樣的傢伙再合作是件好事,他知道如何贏球,我也知道他的風格,我想我能適應很好。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    angelk2o84y 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()